105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
16 kwietnia 2024 - wtorek Imieniny: Kseni, Cecylii, Bernardety

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Sebastian Wysoczański

Wiadomości z kraju i ze świata

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
16 kwietnia 2024 - wtorek Imieniny: Kseni, Cecylii, Bernardety

*** MUZYCZNE RADIO W CYFROWYM SYSTEMIE DAB+ W CAŁEJ POLSCE: * Warszawa: kanał 11B * Wrocław: kanał 12B, nadajnik na budynku Sky Tower * Katowice: kanał 10B, nadajnik na budynku Altus * Łodź: kanał 10C * Gdańsk: kanał 5C, nadajnik na budynku Olivia Star * Kraków: kanał 9A * w woj. małopolskim i podkarpackim: kanał 10B * woj. śląskie: kanał 5B z dwóch nadajników * Opole: kanał 10C * Szczecin: kanał 12B * Andrychów: kanał 8D ***                  

Breaking News
16 kwietnia 2024 - wtorek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1680856020

Koleje Dolnośląskie przejmują popularną „Nadodrzankę”


Pociągi Kolei Dolnośląskich od grudnia będą obsługiwały wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z nowym rozkładem jazdy 2023/2024, który wejdzie z końcem roku. Szczegóły przedstawił podczas konferencji prasowej Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

- Pracujemy nad rozkładem jazdy na 2024 rok. Na popularnej „Nadodrzance” pojawią się pociągi Kolei Dolnośląskich. Jestem przekonany, że nowa oferta zadowoli wszystkich podróżnych korzystających z tej linii. Bardzo ważne jest dla nas podnoszenie jakości oferty kolejowej i komfortu podróżnych – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa.

W grudniu ubiegłego roku pociągi w żółto-białych barwach Województwa Dolnośląskich wróciły po dziewięciu latach na cały dolnośląski odcinek tzw. „Nadodrzanki”, czyli trasy kolejowej z Wrocławia do Głogowa. Dla podróżnych korzystających z połączeń nowością były przede wszystkim większe pociągi ponieważ na trasie pojawiły się Impulsy 45WE, pięcioczłonowe pojazdy mogące pomieścić ponad 500 pasażerów. 

Początkowo trasę obsługiwało 5 par pociągów Kolei Dolnośląskich, a pozostałe realizowane były przez pociągi Polregio. Jednak w związku z dużym zainteresowaniem podróżnych ofertą i jakością usług oferowanych przez KD kolejny rozkład jazdy zostanie ułożony w taki sposób, że pociągi samorządowego przewoźnika będą obsługiwały wszystkie połączenia na tej linii.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że dolnośląscy przewoźnicy oferują skrajnie różną jakość usług, a także ich późniejszą realizację. Średni wiek pojazdu Kolei Dolnośląskich to 7,7 lat i ponad 32 lata w Polregio. W ubiegłym roku Polregio odwołało także aż 880 pociągów wyłącznie ze swojej winy. Ta sytuacja zaowocowała apelem skierowanym w sierpniu ubiegłego roku do zarządu Polregio, dotyczącym rozwiązania problemu notorycznego odwoływania pociągów. Wynikały z nich poważne zaburzenia funkcjonowania transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiające wielu Dolnoślązakom codzienne korzystanie z pociągów.

Dodatkowo nowoczesne składy Kolei Dolnośląskich wyposażone w udogodnienia takie jak klimatyzacja, wifi czy system informacji multimedialnych są doceniane przez samych podróżnych.

Regionalne pociągi przewiozły w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku ponad 28 milionów podróżnych, a priorytetem Samorządu Województwa Dolnośląskiego jest systematyczne rozwijanie oferty kolejowej dla mieszkańców regionu. Na ten cel tylko w tym roku przeznaczonych jest blisko 300 milionów złotych i jest to niemal trzykrotność kwoty desygnowanej na ten cel jeszcze kilka lat temu.

Pieniądze te trafiają do obu przewoźników proporcjonalnie do wykonanej pracy przewozowej. I tak Koleje Dolnośląskie, które przejechały w sumie w ubiegłym roku 10,2 milionów kilometrów otrzymają w tym roku ok. 170 milionów złotych, a Polregio za przejechane 3,5 milionów kilometrów otrzymają w tym roku ok. 90 milionów złotych.