Dlaczego reklama w radiu?
Radio dociera wszędzie. Może być słuchane w domu, w pracy, na spacerze, w samochodzie, na działce, plaży, przez 24 godziny na dobę. Dostępne jest w odbiornikach radiowych, telewizorach, na komputerach, laptopach, palmtopach, odtwarzaczach i smartfonach. Dociera do nas z eteru, z satelity, sieci kablowych i komórkowych. Swojej ulubionej stacji radiowej można słuchać w kraju i najodleglejszych zakątkach świata.
To tylko kilka z wielu powodów, dla których warto rozważyć reklamowanie się na radiowej antenie.
Według badań ośrodka Kantar Millward Brown:
- radio jest powszechne - 91,9% Polaków w wieku od 15 do 75 lat słucha radia co najmniej raz w tygodniu (o 0,9% więcej niż w 2017 r.), zaś 72,4 % Polaków słucha radia (wzrost o 0,9 % w stosunku do poprzedniego roku) każdego dnia. Zasięg radia jest obecnie największy od wielu lat. Średni dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wzrósł do 4 godzin i 32 minut.
- radio jest słuchane przez cały dzień a do godziny 16:00 jest to niezaprzeczalnie medium o najwyższym zasięgu
- ok. 2/3 respondentów słuchających radia w internecie słucha go głównie w ciągu dnia i wieczorem w domu
- ok. 1/3 respondentów słuchających radia przez sieć słucha go w czasie zajęć służbowych, jako medium towarzyszące w pracy na komputerze.
- mimo, ze wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (67,8%),to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (8%). Z kolei przez dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych robi to 3,2 % Polaków.
- zasięgi słuchalności radia średnio-dziennie generowane są kolejno: 12,26 mln Polaków słucha radia w domu, 11,55 mln Polaków w samochodzie i 4,15 mln w pracy co jest jednym z najwyższych wskaźników w Europie i jest to bardzo dobra informacja dla agencji budujących kampanie reklamowe (długi i wysoki prime time). W dni powszednie wskaźniki słuchalności są znacząco wyższe niż w dni weekendowe, co pozwala łatwiej dopasowywać rozkład spotów do mniej zasobnych budżetów przy zachowaniu dużej efektywności reklamy.
- wg. ostatnich badań z 2023 roku
Wzrósł czas słuchania radia wśród Polaków poniżej 40 roku życia. Osoby w wieku 25-39 lat spędzają z radiem średnio 4 godziny i 11 minut dziennie, czyli 6 minut dłużej niż przed rokiem. Osoby w wieku 15-24 lata słuchają codziennie radia średnio przez 3 godziny i 7 minut, co stanowi wzrost o 4 minuty w porównaniu z danymi sprzed roku – wynika z badania Radio Track*.
Wzrost średniego czasu słuchania odnotowano także w najstarszej grupie wiekowej 60-75 lat. W okresie od sierpnia do października osoby z tej grupy spędziły z radiem średnio 4 godziny i 27 minut dziennie, czyli o 12 minut dłużej niż rok wcześniej.
W grupie 40-59 lat średni czas słuchania radia od sierpnia do października 2023 wyniósł 4 godziny i 37 minut, natomiast od sierpnia do października 2022 – 4 godziny i 36 minut.
- Badanie Total Audio wykazało, że w Polsce udział radia w treściach audio to 52 proc. a podcastów – 4 proc.
- Pierwsza edycja badania Total Audio wykazała, że Polacy bardzo chętnie sięgają po audio – w ciągu tygodnia 91 proc. naszych rodaków czegoś słucha
- Według Total Audio muzyka z serwisów streamingowych i serwisów wideo stanowi 31 proc. treści, których słuchają Polacy.
- Największą część tortu audio stanowi radio a dane europejskie są w tym zakresie bardzo zbliżone do wyników Total Audio. Przeprowadzone przez brytyjski OFCOM badanie Media Nations 2023 mówi, iż 64 proc. treści audio słuchanych przez osoby dorosłe to treści radiowe – z czego 52 proc. to radio tradycyjne, natomiast kolejne 12 proc. to radio słuchane przez internet, w tym podcasty radiowe.
Jakie są inne zalety radia?
- słuchając radia można wykonywać także inne czynności, nierzadko związane z użyciem reklamowanego produktu (sprzątanie, gotowanie, prowadzenie samochodu)
- reklama radiowa może być natychmiastowa. Od pomysłu do emisji wystarczy w naszej stacji tylko kilka godzin
- radio jest "natrętne" - słuchasz nawet wbrew woli, bo nie możesz "zamknąć uszu"
- radio jest wiarygodne i zdecydowanie pierwsze w dostarczaniu informacji
- radio jest bardzo osobiste, ponieważ słuchamy tylko ulubionych stacji
- radio jest samodzielnym nośnikiem reklamy, ale też przypomina o produktach i marki tych produktów, przypomina reklamy telewizyjne, internetowe czy prasowe – w ten sposób utrwala ich przekaz
- radio jest bardzo dobrze zbadane i stosunkowo łatwo jest skierować reklamę do konkretnej grupy słuchaczy
- radio jest tanie! Tania jest produkcja spotu, tani jest czas antenowy. Dzięki swojemu zasięgowi i powszechnej dostępności jest najtańsze w porównaniu z innymi mediami.
Radio w 2023 i 2024 roku - stan, wyzwania, kierunki: przeczytaj koniecznie
Pobierz prezentację i dowiedz się dlaczego radio: Kliknij tu!
W samochodzie wygrywa radio: Kliknij
Co jest atutem naszej stacji?
- profesjonalne doradztwo w zakresie reklamy radiowej
- indywidualne podejście do klienta. Zapewniamy doradztwo i usługi drogą telefoniczną, mailową i osobiście u klienta
- zapewniamy wiarygodne i przygotowane przez niezależne od nas ośrodki badawcze dane dotyczące aktualnej słuchalności na analizowanych rynkach radiowych
- limitowana ilość spotów w bloku reklamowym
- brak bezpośredniego sąsiedztwa reklam produktów konkurencyjnych
- własne studio produkcyjne i najlepsi lektorzy
- współpraca z najlepszymi agencjami reklamowymi w regionie i kraju
- świetne wyniki słuchalności przekładające się na wysoką, niepowtarzalną w regionie skuteczność reklamy
- posiadamy możliwość wspomagania radiowych kampanii reklamowych kampaniami internetowymi w najbardziej ekskluzywnych miejscach naszego popularnego w regionie portalu radiowego
- teraz możemy też dotrzeć jeszcze precyzyjniej do różnych specyficznych grup docelowych właściwych dla internetu i portali społecznościowych
- reklama radiowa rozszerzona o reklamę na naszym portalu pozwala na wzbogacenie przekazu o formy graficzne, zdjęcia czy filmy dotyczące Państwa firmy bądź produktu
- dla firm najmniejszych, startujących na antenie Muzycznego Radia mamy w ofercie reklamę na stronach naszego portalu ze wspomaganiem na antenie radiowej - jednak w ilościach nie mniejszych niż tzw. próg skuteczności
- klientom debiutującym i operującym skromnymi funduszami przeznaczonymi na reklamę jesteśmy w stanie na dobry początek zaoferować nieco tańsze pakiety reklamowe lokowane we wczesnoporannych, popołudniowych, wieczornych i weekendowych pasmach reklamowych, mniej obciążonych przez reklamę ogólnopolską.
Pasma te w Muzycznym Radiu mają porównywalne do tzw. „prime-time”, parametry słuchalności i zapewniają również wysoką skuteczność. Okresowo, w przypadku posiadania aktualnie na antenie wolnego czasu reklamowego, reklamodawcy rezygnujący z bardzo precyzyjnego, godzinowego systemu emisji swoich spotów na rzecz systemu pasmowego (6 godzin), mogą liczyć na okresowe, atrakcyjne upusty cenowe dla swoich kampanii reklamowych.
Stali klienci naszej stacji mogą liczyć na atrakcyjne preferencje. Nasz Dział Reklamy może zagwarantować wykonanie zarówno reklamy radiowej jak i internetowej przeznaczonej do emisji w naszej stacji i na naszym portalu. Zachęcamy naszych obecnych i przyszłych klientów do kontaktu z Działem Reklamy w celu uzyskania informacji i pozyskania aktualnej oferty na usługi reklamowe na antenie naszego radia i portalu informacyjno-muzycznym.
W jednym miejscu uzyskują Państwo dostęp wg.stanu na lipiec 2024 r. do ponad 163 000 słuchaczy dziennie w dni powszednie w zasięgu FM i DAB+, ponad 619 000 słuchaczy tygodniowo, ponad 3 milionów słuchaczy w zasięgu działania FM Muzycznego Radia (testy DAB+ w 12 prestiżowych lokalizacjach w kraju), dużą ilość słuchaczy w internecie (streaming), znaczącą ilość gości w miesiącu wizytujących portal generujący duży ruch na wielu ciekawych i urozmaiconych informacyjno-muzycznych podstronach.
Zobacz ostatnie badania słuchalności: grudzień 2020 - lipiec 2024
Zobacz rozmieszczenie i wielkości reklam na portalu: Kliknij tu!
Typowe wymiary reklamy na naszym portalu to: 674/240 px, 554/190 px, 554/400 px, 585/200 px, 1170/270 px, 580/270 px.
Orientacyjna mapka zasięgu: