105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
03 grudnia 2024 - wtorek Imieniny: Franciszka, Ksawerego, Kasjana

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Patryk Łasica

Strefa 79+

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
03 grudnia 2024 - wtorek Imieniny: Franciszka, Ksawerego, Kasjana
03 grudnia 2024 - wtorek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1675934277

W Jeleniej Górze powstanie nowy park handlowy Dawna Fabryka


Dawna Fabryka to nowy park handlowy, który powstanie w Jeleniej Górze. Projekt zlokalizowano na terenie dawnych Zakładów Odlewniczych ZREMB, nieopodal centrum miasta, tuż przy trasie prowadzącej do Szklarskiej Poręby. Obiekt dostarczy na rynek ok. 7,5 tys. mkw., na których powstanie 10 sklepów. Za komercjalizację oraz wprowadzenie projektu na rynek odpowiada firma doradcza CBRE.

– Jelenia Góra czekała na taki projekt od dawna. Z jednej strony, to odpowiedź na potrzeby lokalnych klientów, ale z drugiej również turystów zmierzających przez miasto w kierunku Karkonoszy. Usytuowanie oraz charakter Dawnej Fabryki sprawią, że obie te grupy będą mogły zaspokoić tu swoje potrzeby. Odpowiedni dobór najemców sprawi, że będzie to ulubione miejsce zakupów jeleniogórzan – podkreśla Marcin Fiałkowski, prezes zarządu Dawna Fabryka

Dawna Fabryka powstanie na terenie dawnych zakładów przemysłowych i fabryki części zamiennych do ciężkich maszyn budowlanych, która w różnych wariantach funkcjonowała w Jeleniej Górze od 130 lat.

Nowy projekt zakłada stworzenie miejsca do szybkich i wygodnych zakupów z pełną ofertą handlową, której potrzebują klienci. W obiekcie znajdzie się operator spożywczy, sklepy oferujące sprzęt RTV i AGD, sklepy z wyposażeniem wnętrz, sportowe oraz modowe. W ramach projektu planowana jest także część gastronomiczna, w tym restauracja typu „drive thru”.

Cały obiekt pomieści 10 lokali na 7,5 tys. mkw. Do dyspozycji klientów będzie wygodny zewnętrzny parking na 300 samochodów. Pierwszych klientów Dawna Fabryka przywita w IV kwartale 2024 roku.

Za komercjalizację i wprowadzenie projektu na rynek odpowiedzialna będzie firma doradcza CBRE.
– Parki handlowe ominowały w 2022 roku na rynku handlowym, stanowiąc aż 90 proc. nowej powierzchni handlowej, która trafiła na rynek. W tym roku ten trend się utrzyma. To efekt nasycenia dużymi centrami handlowymi, stąd duży rozwój parków i obiektów typu convenience, w których inwestorzy widzą ogromny potencjał – mówi Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w CBRE

źródło: https://investmap.pl