Adrianna Szurman:

Tunel aerodynamiczny ma 14 metrów długości, 6 metrów wysokości i umożliwia prowadzenie badań obiektów o wymiarach metr na metr na półtora metra przy maksymalnej prędkości do 180 km/h. Tunel został uruchomiony przez Wydział Mechaniczny Politechniki Wrocławskiej i testowane będą w nim drony. Będą tu prowadzone nie tylko projekty badawcze, ale i testy przemysłowe.
Obiekt kosztował 1,8 tys zł. I jest to pierwszy tunel aerodynamiczny na Dolnym Śląsku. Można w nim mierzyć parametry lotu i interakcję ze środowiskiem. Będzie można analizować zachowanie obiektów w czasie lotu. Politechnika planuje też wykorzystać kamerę akustyczną, która pomoże zrozumieć, skąd dokładnie dochodzi hałas.
W planach jest doposażenie tunelu w urządzenia, które pozwolą mierzyć, jak zmienia się powierzchnia obiektu latającego, czyli gdzie się odkształca. Co ciekawe na Politechnice Wrocławskiej przyszli inżynierowie i magistrowie szczególnie interesują się tematyką dronów i są one również tematem licznych prac doktorskich.