
Komitet Badań Radiowych publikuje najnowsze dane dotyczące kondycji radia jako medium. Radio jest jednym z najpopularniejszych i najłatwiej dostępnych mediów. Słuchają go wszyscy, bez względu na wiek.
Radio jest wiarygodne
Radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy. W badaniu 45 proc. osób ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. Dla porównania, YouTube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych a telewizja u 31 proc. Na końcu stawki jest TikTok z ostatnim miejscem i wynikiem 16 proc.
Radia słucha się dużo i często
Polacy lubią słuchać radia dużo i długo - wynika z badań. Co czwarty słuchacz spędza przy odbiorniku 6 godzin lub więcej. Najczęściej są to osoby, które słuchają radia w pracy - pracownicy biur, urzędów czy sklepów.
Drugą największą grupą słuchaczy są z kolei osoby włączające radio na krócej niż godzinę – to głównie osoby, które słuchają radia w samochodzie. Wśród nich pewnie jesteś i Ty, Droga Słuchaczko i Drogi Słuchaczu.
Atrakcyjne dla Reklamodawców
Radio niezmiennie utrzymuje wysoki zasięg a niewielkie jego korekty wynikają głównie z pojawienia się innych form audio. Audytorium radiowe to codziennie ponad 63 proc. Polaków a w skali tygodnia - ponad 83 procent!
Radio ma słuchaczy w każdym wieku
W Polsce radio najpopularniejsze jest wśród dorosłych – w grupie 40–59 lat radia słucha blisko 87 proc. W najmłodszej grupie też jest to medium bardzo popularne z wynikiem przekraczającym 75 proc.!
Obejrzyj prezentację i poznaj więcej ciekawych rzeczy na temat radia
Reklama w radiu - czy to się opłaca?
Tak, zdecydowanie. Radio jest idealnym nośnikiem reklamy. Szczegóły znajdziesz tu
ilustracje: AI
muzyczne radio radio badania słuchalności KBR Kantar reklama w radiu