105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
19 maja 2025 - poniedziałek Imieniny: Iwa, Piotra, Celestyna

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Radosław Bajor

Budzimy Przebojowo!

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
19 maja 2025 - poniedziałek Imieniny: Iwa, Piotra, Celestyna
19 maja 2025 - poniedziałek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1744281840

Radio jako medium znowu górą!

Oto najnowsze dane za 2024 rok


Komitet Badań Radiowych publikuje najnowsze dane dotyczące kondycji radia jako medium. Radio jest jednym z najpopularniejszych i najłatwiej dostępnych mediów. Słuchają go wszyscy, bez względu na wiek.

Radio jest wiarygodne

Radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy. W badaniu 45 proc. osób ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. Dla porównania, YouTube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych a telewizja u 31 proc. Na końcu stawki jest TikTok z ostatnim miejscem i wynikiem 16 proc. 

 

Radia słucha się dużo i często

Polacy lubią słuchać radia dużo i długo - wynika z badań. Co czwarty słuchacz spędza przy odbiorniku 6 godzin lub więcej. Najczęściej są to osoby, które słuchają radia w pracy - pracownicy biur, urzędów czy sklepów. 

Drugą największą grupą słuchaczy są z kolei osoby włączające radio na krócej niż godzinę – to głównie osoby, które słuchają radia w samochodzie. Wśród nich pewnie jesteś i Ty, Droga Słuchaczko i Drogi Słuchaczu.

 

 

Atrakcyjne dla Reklamodawców 

Radio niezmiennie utrzymuje wysoki zasięg a niewielkie jego korekty wynikają głównie z pojawienia się innych form audio. Audytorium radiowe to codziennie ponad 63 proc. Polaków a w skali tygodnia - ponad 83 procent!

 

Radio ma słuchaczy w każdym wieku

W Polsce radio najpopularniejsze jest wśród dorosłych – w grupie 40–59 lat radia słucha blisko 87 proc. W najmłodszej grupie też jest to medium bardzo popularne z wynikiem przekraczającym 75 proc.!

 

 

Obejrzyj prezentację i poznaj więcej ciekawych rzeczy na temat radia

 

Reklama w radiu - czy to się opłaca?

Tak, zdecydowanie. Radio jest idealnym nośnikiem reklamy. Szczegóły znajdziesz tu

ilustracje: AI

muzyczne radio radio badania słuchalności KBR Kantar reklama w radiu