105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
22 marca 2025 - sobota Imieniny: Katarzyny, Bogusława

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Maciej Wowk

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
22 marca 2025 - sobota Imieniny: Katarzyny, Bogusława
22 marca 2025 - sobota | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1739394780

Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego zaprasza

Co jeszcze będzie grane w lutym w Filharmonii w Jeleniej Górze? posłuchaj, poczytaj:


W przededniu Walentynek  kolejne, czwartkowe spotkanie z muzyką w Zdrojowym Teatrze

Animacji.9.lutego  koncert kameralny DVOŘÁK – SCHNITTKE – FAURÉ – DE FALLA

21.lutego MOZART

28.lutego BACH – CZARNECKI – BRAHMS

O szczegółach Miłosz Kula – Zastępca Dyrektora Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego:

 

 

 

POTYCZKI KOCHANKÓW

 Zdrojowy Teatr Animacji w Cieplicach

 

Wykonawcy

Joanna Szabla sopran
Adam Woźniak baryton
Ashot Drnayan-Babrouski fortepian

Program

Stanisław Moniuszko Skąd tu przybyła… aria Janusza z opery Halka
Richard Wagner Pieśń do gwiazd aria Wolframa z opery Tannhäuser
Dich teure Halle… aria Elisabeth z opery Tannhäuser
Fryderyk Chopin Preludium e-moll op. 28 nr 4
Preludium h-moll op. 28 nr 6
Ludomir Różycki To dawny mój znajomy… walc Caton z opery Casanova op. 47
Johann Strauss II Kto ślub nam dał… duet Barinkaya i Safii z operetki Baron cygański
Jerry Bock Gdybym był bogaczem aria Tewiego z musicalu Skrzypek na dachu
To świt, to zmrok duet Gołdy i Tewiego z musicalu Skrzypek na dachu
Henryk Wars Miłość ci wszystko wybaczy
Frederick Loewe Żenię się dziś z nią o poranku aria Alfreda Doolittle z musicalu My Fair Lady
Jacques Offenbach Aria ze śmiechem z operetki Perichola
Franz Lehar Usta milczą, dusza śpiewa duet Hanny i Daniłła z operetki Wesoła wdówka
Emmerich Kálmán Bo to jest miłość duet Sylwii i Boniego z operetki Księżniczka czardasza

 

Opis koncertu

Miłość ma różne oblicza. Czasem wszystko wybacza, a czasem jest okrutna i zła. W przededniu Walentynek zapraszamy na kolejne, czwartkowe spotkanie z muzyką. Tym razem przeniesiemy Państwa w świat zakochanych, pełen emocji, nieoczekiwanych zwrotów akcji, w którym trudno przewidzieć, jak zakończą się perypetie kochanków. A to wszystko przy dźwiękach największych przebojów muzyki operowej i operetkowej. Oczywiście dobrego humoru również nie zabraknie.

DVOŘÁK – SCHNITTKE – FAURÉ – DE FALLA

Sala Koncertowa Filharmonii Dolnośląskiej im. Stefana Strahla

Wykonawcy

Alexander Sitkovetsky skrzypce
Anna Rutkowska-Schock fortepian

 

Program

Antonín Dvořák Sonatina G-dur na skrzypce i fortepian op. 100
Alfred Schnittke Suita w starym stylu na skrzypce i fortepian op. 80
Gabriel Fauré I Sonata skrzypcowa op. 13
Manuel de Falla Siedem hiszpańskich pieśni ludowych opracowanie na skrzypce i fortepian

Opis koncertu

Pod koniec swojego pobytu w Ameryce Antonín Dvořák napisał utwór adresowany do dzieci. Sam jednak podkreślał, że nawet dorośli „powinni móc z nim rozmawiać”. To właśnie ta Sonatina otworzy koncert. Następnie artyści płynnie przejdą od mistrza muzyki czeskiej do Alfreda Schnittkego, zaliczanego niewątpliwie do najważniejszych rosyjskich kompozytorów ostatniej tercji XX wieku. Jego studencki okres fascynacji muzyką twórców baroku zaowocował Suitą w starym stylu na skrzypce i fortepian. O ile zwrot do tradycji był w tym przypadku czymś wyjątkowym i wartym odnotowania, o tyle w przypadku Gabriela Fauré istotnym było nowatorstwo na gruncie tradycji gatunku sonaty skrzypcowej w muzyce francuskiej. Praca nad I Sonatą skrzypcową trwała około roku, jednak mimo tego dzieło znalazło uznanie w środowisku i potwierdziło miejsce autora w panteonie kompozytorskich mistrzów. Połączeniem tradycji z nowoczesnością jest Siedem hiszpańskich pieśni ludowych – niezwykle dynamiczna i urzekająca ponadczasowym bogactwem mieszanka muzycznej różnorodności hiszpańskich regionów, zinterpretowana wrażliwością andaluzyjskiego kompozytora Manuela de Falli.

MOZART

Sala Koncertowa Filharmonii Dolnośląskiej im. Stefana Strahla

Wykonawcy

Sacha de Ritis flet
Antoni Dąbrowski fagot
Jan Dąbrowski waltornia
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Dolnośląskiej
Patrick de Ritis dyrygent

Program

Wolfgang Amadeus Mozart Koncert fletowy G-dur KV 313
Koncert fagotowy B-dur KV 191
III Koncert waltorniowy Es-dur KV 447
Symfonia g-moll nr 25 KV 183

Opis koncertu

Koncert jest współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyk – rezydent”, finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

BACH – CZARNECKI – BRAHMS

Sala Koncertowa Filharmonii Dolnośląskiej im. Stefana Strahla

Wykonawcy

Krzysztof Jakowicz skrzypce
Jakub Jakowicz skrzypce
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Dolnośląskiej
Marek Pijarowski dyrygent

Program

Johann Sebastian Bach Koncert d-moll na dwoje skrzypiec BWV 1043
Sławomir Czarnecki Concerto liliowe
Johannes Brahms III Symfonia F-dur op. 90

 

Opis koncertu

Koncert d-moll na dwoje skrzypiec BWV 1043 skomponowany przez Johanna Sebastiana Bacha około 1730 roku jest jedynym tego rodzaju dziełem, które przetrwało do naszych czasów w swej pierwotnej postaci. Zamknięta między skrajnymi ogniwami – spójnym Vivace i finezyjnym, acz momentami wzburzonym Allegro – część Largo ma non tanto to nic innego, jak nastrojowa i intymna „konwersacja” dwojga skrzypiec, której towarzyszy romantyczny akompaniament orkiestry. Następnie zabrzmi dedykowane Krzysztofowi i Jakubowi Jakowiczom Concerto liliowe. Jego twórcą jest pochodzący z Jeleniej Góry kompozytor, pedagog i organizator życia muzycznego Sławomir Czarnecki. Utwór osadzony jest w stylistyce postmodernistycznej z wykorzystaniem motywów narodowych. Jak sam autor przyznaje, przymiotnik „liliowe” pochodzi „od nazwy słynnej przełęczy tatrzańskiej oddzielającej Tatry zachodnie od Tatr granitowych”. Zarówno Koncert d-moll jak i Concerto liliowe usłyszymy w wykonaniu Krzysztofa Jakowicza i Jakuba Jakowicza. Występ mistrzowskiego duetu będzie dla naszych melomanów nie lada ucztą! Na zakończenie zaprezentowane zostanie dzieło skupiające bodaj najpiękniejsze myśli muzyczne jakie wyszły spod pióra Johannesa Brahmsa, czyli III Symfonia F-dur op. 90. Wprowadzony przez skrzypce, po chwili przejęty i wzmocniony przez instrumenty dęte blaszane motyw, stanowi wyrazisty materiał melodyczny, który przewija się aż do ostatniej części dzieła. Brahms, który mistrzowsko poruszał się na gruncie wielkich form muzycznych, także i tu prezentuje swój kunsztowny warsztat kompozytorski oraz dba o niezwykłe bogactwo brzmienia. Szczególną uwagę przykuwa nostalgiczna i melodyjna trzecia część dzieła, której echa pobrzmiewały wielokrotnie na gruncie muzyki filmowej i rozrywkowej.