
Ale za nim o tym co będzie kilka zdań o tym co było wczoraj. Na finał inauguracyjnego wieczoru Festiwalu oglądaliśmy Lwowski Akademicki Teatr Voskresinnia z przejmującym, świetnie zrobionym spektaklem "UKRAINA. TESTAMENT SZEWCZENKO". Z producentem Teatru Voskresinnia Krzysztofem Dubielem który w latach 1992 - 95 był dyrektorem Teatru Norwida w Jeleniej Górze, rozmawiał Jacek Sałaputa.
Krzysztof Dubiel – dyplomowany menedżer kultury, producent, promotor, dyrektor teatru. Stypendysta „Arts International” Institute of International Education w Nowym Jorku, Stażysta Actors Theatre w Louisville, Kentucky (USA). Honorowy członek British Royal Legion w Szkocji (Inverness). W latach 1989 – 1992 dyrektor administracyjny, a w okresie 1992 – 1995 Dyrektor Naczelny Teatru im. Cypriana Norwida w Jeleniej Górze. W okresie 1989 – 1995 Dyrektor organizacyjny Międzynarodowych Festiwali Teatrów Ulicznych w Jeleniej Górze; w latach 1990 – 2008 Dyrektor Międzynarodowych Festiwali Teatrów Ulicznych w Jedlinie Zdroju; 1995 – 2005 – współpracownik i aktor Teatru KTO w Krakowie. 1999 – 2003 menedżer marketingu Teatru Bagatela w Krakowie; od 2003 – producent Kijowskiego Teatru Ulicznego KET (Ukraina). W latach 2005 – 2011 menedżer marketingu Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie; 2003 Współautor projektu powstania Krakowskiego Teatru Varietes, 2011 – 2013 Koordynator merytoryczny europejskiego projektu teatralnego „Teatr 21 wieku. East meets West – West meets East”. W okresie 2013-2014 konsultant ds. marketingu i komunikacji społecznej Teatru Groteska w Krakowie. W latach 2014 -2016 Pełnomocnik Dyrektora Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie d/s Marketingu i Komunikacji Społecznej i w latach 2016-2018 Tour Manager Jubileuszowego Projektu pt. „Wędrowanie” Teatru STU w Krakowie, a w latach 2020 -2021 Pełnomocnik Dyrektora Teatru Scena STU. Od 2003 – Menedżer Teatru Woskresinnia.
A co dzisiaj? Dzisiaj 5 spektakli i 4 grupy teatralne. Początek godzina 17-sta Plac Ratuszowy w Jeleniej Górze. O szczegółach dyrektor Festiwalu Tadeusz Wnuk.
16 lipca 2022 (sobota)
godz. 17:00 – Teatr HoM z Tychów - Polska „UKRYTE”
Ukryte to miejsce, do którego ucieka człowiek przed nudą i frustracją dnia codziennego. Zamknięty w nim chłopiec ma swoją kolekcję lalek. Jednak gdy nie patrzy, emocje – które przyniósł do ich ukrytego, nakręcanego świata – rodzą ich własne małe błahostki, miłostki i… tragedie.
godz. 18:00 – Cichy Teatr – Polska „TOBI SHOW"
Clown Tobi to postać, która wciąga widzów w świat magii. Pokaz składa się z serii interesujących etiud, do których Clown wciąga swoją publiczność. Wszystko co ma dla swoich widzów mieści się w jego czarodziejskiej walizce. Poczynając do żonglerki piłkami, maczugami, aż do mrożącej krew w żyłach próby z nożami. Potrafi też wyczarować z kapelusza kulę i za sprawą swych zdolności zobaczyć co nas czeka. Tobi po Świecie podróżuje na magicznym jednokołowym rowerze, ale żeby wyruszyć potrzebuje pomocy publiczności. Pokaz jest zabawną interaktywną formą, która jest kierowana do osób od lat 3 do 103.
godz. 19:00 – V.O.S.A Theatre – Czechy „C’EST LA WHEEL”
Gigantyczne koło cyrkowe, doskonale wyważone i kontrolowane jednym dotknięciem. Dwóch bohaterów rzuca na nim opowieść o jednej letniej miłości. Miłość zaczęła się jak na huśtawce i w końcu przeleciała ponad chmurami. Czy dzisiejsze dziewczyny kochają nie tylko samochody, ale także koła? Czy koło jest idealne na wycieczkę we dwoje?
godz. 20:00 – Lwowski Akademicki Teatr Voskresinnia – Ukraina „SUITA DLA DWOJGA”
To spektakl uliczny, którego tematem przewodnim jest taniec. Taniec w bogactwie formy i pełen humoru. Niesamowicie widowiskowe i zarazem komiczne sceny nie pozostawią nikogo obojętnym. Dynamiczna muzyka, kolorowe kostiumy zapewnią dorosłym i dzieciom wspaniały nastrój zabawy i karnawału. Atutem przedstawienia są tańce wykonywane przez aktorów na szczudłach.
godz. 21:15 – Teatr HoM z Tychów - Polska „DON KICHOT”
Monumentalne widowisko plenerowe oparte na klasycznych technikach teatru ulicznego – szczudlarze, gigantyczne machiny, ogień i interakcja z widzem. Spektakl ma jednocześnie formę koncertu.