105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
07 grudnia 2023 - czwartek Imieniny: Marcina, Ambrożego, Teodora

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Zbigniew Deka

Budzimy Przebojowo!
105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
07 grudnia 2023 - czwartek Imieniny: Marcina, Ambrożego, Teodora

*** MUZYCZNE RADIO W CYFROWYM SYSTEMIE DAB+ W CAŁEJ POLSCE: * Warszawa: kanał 11B * Wrocław: kanał 12B, nadajnik na budynku Sky Tower * Katowice: kanał 10B, nadajnik na budynku Altus * Łodź: kanał 10C * Gdańsk: kanał 5C, nadajnik na budynku Olivia Star * Kraków: kanał 9A * w woj. małopolskim i podkarpackim: kanał 10B * woj. śląskie: kanał 5B z dwóch nadajników * Opole: kanał 10C * Szczecin: kanał 12B * Andrychów: kanał 8D ***                  

Breaking News
07 grudnia 2023 - czwartek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1611139445

Coraz bliżej przejęcią przez Samorząd Województwa linii kolejowej do Karpacza

Jest zgoda na przejęcie przez Urząd Marszałkowski linii nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linii 340 Jelenia Góra – Karpacz.


Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedzialny za kolejnictwo wydał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. samorządowi Województwa Dolnośląskiego kolejnych odcinków linii kolejowych. Obie przejmowane przez Urząd Marszałkowski linie znajdują się w regionie jeleniogórskim - linia nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linia 340 Mysłakowice – Karpacz. Przejęcie wnioskowanych odcinków linii pozwoli Kolejom Dolnośląskim na uruchomienie połączeń pasażerskich między Jeleniej Góry a Karpaczem. Mówi senator Krzysztof Mróz.

Starania Samorządu Województwa Dolnośląskiego w tym w szczególności radnych klubu Bezpartyjni Samorządowcy o przywrócenie linii kolejowych w regionie jeleniogórskim mają ogromną szansę na realną efektywną realizację w najbliższym czasie - mówi Marek Obrębalski w-ce Przewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z Bezpartyjnych Samorządowców.

Przypomnijmy, ostatni rozkładowy pociąg odjechał z Karpacza 2 kwietnia 2000 roku. Z biegiem czasu trasa stała się nieprzejezdna. W kilku miejscach występują ubytki w torowisku, większość trasy jest zarośnięta i mocno zdewastowana. Mimo to w grudniu 2019 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wyłonił w przetargu wykonawcę studium wykonalności odbudowy dla tego połączenia kolejowego. Szacuje się, że koszt rewitalizacji i przywrócenia go do użytku to kwota między 70 a 100 mln zł.