105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
31 marca 2023 - piątek Imieniny: Beniamina, Dobromierza, Leonarda

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Ziutek Wieczorski

HitPlaneta

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
31 marca 2023 - piątek Imieniny: Beniamina, Dobromierza, Leonarda

*** Od 15 listopada nadajemy eksperymentalnie DAB+ w Łodzi na kanale 10C ***                   *** Słuchaj nas też w DAB+ w Polsce: * Warszawa: kanał 11B, nadajnik na budynku WTT * Wrocław: kanał 12B, nadajnik na budynku Sky Tower * Katowice: kanał 10B, nadajnik na budynku Altus * Gdańsk: kanał 5C, nadajnik na budynku Olivia Star * Kraków: kanał 9A * w woj. małopolskim i podkarpackim: kanał 10B * woj. śląskie: kanał 5B z dwóch nadajników * Opole: kanał 10C * Szczecin: kanał 12B *** Andrychów: kanał 8D ***                  

Breaking News
31 marca 2023 - piątek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

1528698752

Trwają intensywne prace na stacji w Lubinie

Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy zyskają nowy przystanek Lubin Stadion.


W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne, konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mln zł. Mówi Mirosław Siemieniec rzecznik prasowy PKP PLK.

Inwestycja zapewni przywrócenie, po blisko dekadzie, ruchu pasażerskiego między najważniejszymi miejscowościami Zagłębia Miedziowego. Po zakończeniu projektu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy towarowe do 80 km/h. Pozwoli to na znaczące skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości linii.

Nowa stacja dla mieszkańców Lubina

Prace na linii kolejowej zostały podzielone na dwa etapy. Od marca wykonawca działa na 20 km odcinku z Legnicy do Lubina. Kluczowym elementem jest przebudowa stacji. Zdemontowano już cztery tory i rozjazdy. Trwa budowa nowego peronu. Docelowo powstaną tam dwa nowe dwukrawędziowe perony o długości 200 m. Obiekty przesunięte zostaną bliżej ulicy, a ich wysokość 76 cm zapewni dogodne wsiadanie do pociągów. Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie oraz tablice informacyjne. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się zyskają łatwy dostęp do pociągów. Do korzystania z kolei zachęci nowy przystanek Lubin-Stadion położony ok. 1,5 km od stacji. Prace związane z jego budową zaplanowane są do marca 2019 r.

Przebudowa stacji Raszówka

Ważnym elementem pierwszego etapu prac jest przebudowa stacji Raszówka. Po rozbiórce peronów, trwają roboty ziemne i budowa odwodnienia. Lepsze zarządzanie ruchem pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania.

Między Legnicą a Lubinem wykonano większość prac związanych z siecią trakcyjną. Na długości 10 km rozebrano stary tor. Przebudowywane są perony na stacjach i przystankach: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik. Prowadzone są prace na 12 obiektach inżynieryjnych, w tym na moście nad Czarną Wodą. Zakończenie robót na odcinku Legnica – Lubin Górniczy planowane jest w na koniec października. Do końca roku zostanie przywrócony ruch towarowy.

W Koźlicach pojedziemy pod torami

W październiku planowany jest kolejny etap projektu Lubin – Rudna. Najważniejszym elementem będzie budowa wiaduktu kolejowego w Koźlicach, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Takie rozwiązanie zapewni szybki, bezkolizyjny ruch drogowy i bezpieczniejsze kursowanie pociągów. Na wiadukcie będą perony wyposażone w windy. Drugi etap prac obejmuje remont torów, sieci trakcyjnej, przystanków i stacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2019 r.

Istotnym dla podróżnych efektem przebudowy linii będą nowe perony na 5 przystankach: Rzeszotary, Gorzelin, Chróstnik, Rynarcice, Rudna-Miasto i 4 stacjach: Raszówka, Lubin Górniczy, Koźlice, Rudna Gwizdanów. Wszystkie będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie.

Zakres prowadzonych prac obejmuje rozbiórkę i odbudowę 27 obiektów inżynieryjnych. Wyremontowanych zostanie 25 mostów i wiaduktów. Poprawę bezpieczeństwa zapewni przebudowa 16 przejazdów kolejowo-drogowych i modernizacja systemu sterowania ruchem.

Linia nr 289 jest 'łącznikiem” między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca (od wschodniej do zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia do Szczecina. Inwestycja usprawni kolejowy ruch towarowy w południowo – zachodniej części Polski.
źródło PKP PLK

budowa rozwój PKP PLK nowa stacja